INFÖR EVENEMANGET

Startbevis, Nummerlapp & T-shirt

Ditt startbevis får du via e-mail under oktober månad. På ditt startbevis står ditt startnummer och tröjstorlek. Ta med startbeviset när du hämtar din nummerlapp och din T-shirt! Har du tappat bort startbeviset, ta med ID-handling. Om du inte har möjlighet att själv komma till nummerlappsutdelningen kan du lämna startbeviset till någon annan som hämtar din nummerlapp.

Nummerlapp och t-shirt hämtas på Downtown Camper by Scandic, Brunkebergstorg 9 , T-bana T-centralen uppgång Sergels Torg. Reser du långväga kommer det att vara möjligt att hämta ut din nummerlapp och T-shirt på plats vid evenemangsområdet på tävlingsdagen.

Öppettider:
Torsdag 17 oktober kl.10-18
Fredag 18 oktober kl.10-18

Direktanmälan
Det går bra att göra anmälan till STHLM Apocalypse i mån av plats vid Race Pack-utdelningen på Downtown Camper by Scandic och på plats i evenemangsområdet. Priset är då högre än om du anmäler dig via webben och vi tar endast emot betalningar med kort och Swish.

EVENEMANGSOMRÅDET

Outbreak Zone (Start) Kaknäsparken

Lättaste sättet att ta sig ut till startområdet är via buss 69 från Centralstationen till Kaknästornet/Blockhusudden. Mer info finns hos sl.se.

Startintervaller

I anmälan angav du önskad startintervall. Du kunde välja mellan tre olika startintervaller, startintervallen finns angiven på din nummerlapp, 16.30-17.30, 17.30-18.30 eller 18.30-19.00. Se till att vara på plats senast 15 minuter innan ditt startintervall stänger. 100 deltagare startar var 5 minut i de olika intervallen för att få en bra spridning längs bansträckningen.
Det är AV STOR VIKT att du följer instruktionerna som du kommer att delges strax innan du startar.

Bälte med dina 3 liv

Dina 3 liv (bälte) hämtar du ut i tältet direkt efter informations- och nummerlappstältet. Bältet med dina 3 liv måste du fästa runt midjan innan du ska ta dig från outbreak zone till safety zone. Bältet ska bäras väl synligt utanpå alla kläder som du har på dig under loppet (får ej döljas).

Vätskekontroller

Längs banan kommer det att finnas en vätskestation efter ca 4 km. Det kommer även att finnas vatten tillgängligt före och efter loppet.

BANAN

Banan är ca 8.5 km, snitslad och med funktionärer som visar vägen. Eftersom trafiken löper på som vanligt så går själva banan på cykel och gångvägar. En del passeringar sker över övergångsställen vilka är bemannade med funktionärer. Banan innehåller förutom ett längre trapparti även en del överraskningar på vägen mot safety zone…

OBS! Ofarliga funkisar har neongul väst

Längs banan finns vägvisare. De är iklädda en neongul väst. Dessa är ofarliga och kommer inte att försöka ta dina liv.

Vätskekontrollen vid 4 km är en fredad zon. Där kommer ingen att försöka ta dina liv.

SERVICE

Omklädning och toaletter

Vi rekommenderar att du som löpare kommer ombytt till evenemanget. Vi har ej någon kläd- eller värdeinlämning vid start. Det finns ingen möjlighet till omklädnad eller dusch på plats. Toaletter finns på evenemangsområdet vid start och mål.

Medicinsk service

Sjukvårdspersonal finns i Safety Zone målområdet. Det kommer även att finnas sjukvårdare på MC. Sjukvårdare har rätt att plocka av skadade eller utmattade löpare från banan.

Målservice, Zafety Zone

När du går i mål får du först din medalj. Sedan bjuds du på något att äta och dricka. Och om du kommer ut levande till målet / in i safety zone bjuder vi in till skönt häng efter målgång för att fira din prestation med kompisar, familj och övriga löpare. Du som bokat ditt After Run-paket redan vid anmälan kan gå till City Gross-tältet  och visa upp nummerlappen när du hämtar ut din förtäring och dryck.

Det blir kycklingwok med grönsaker och äggnudlar och ett vegetariskt alternativ där vi byter ut kycklingen mot Likemeat Veggie Chicken bites chunks.

Ingredienser: kyckling eller Likemeat Veggie Chicken Chunks Bites, broccoli, morot, vitkål, paprika, Oyster Sauce, äggnudlar.

Dryck: mineralvatten, naturell, citron eller still.

Premie 2019

Du som har deltagit i samtliga evenemang i STHLM Challenge under 2019 har möjlighet att hämta ut din fina premie i vårt STHLM Challenge-tält i Safety Zone.

T-banestation Ropsten

Efter evenemanget tar du dig hem lättast via tunnelbanestation Ropsten, se kartskiss.

SORTERA – ETT HÅLLBART SAMARBETE!

Vi är otroligt stolta över vårt samarbete med Sortera som kort innebär att du slänger och vi sorterar. Allt skräp slängs på ett och samma ställe, oavsett om det är containers eller sopkärl, i evenemangsområdet eller längs banan. Och efter evenemanget hämtas detta upp av Sortera som tar det för sortering och vidare hantering i sina anläggningar. Tack för att du alltid letar efter Sorteras gröna sopkärl eller containrar när du ska slänga något. Det underlättar vår städning och du är en viktig del i vårt hållbara samarbete med Sortera. Läs mer om Sorteras verksamhet här.

KONTAKT

Har du några frågor inför STHLM Apocalypse så kontakta gärna oss på tel. 08-545 664 40 (vardagar kl. 9.00–12.00 och 13.00-16.30) eller [email protected] Under evenemangsdagen hittar du vårt informationstält på evenemangsområdet (vid starten).

STHLM Apocalypse arrangeras av Marathongruppen, i samarbete med friidrottsklubbarna Hässelby SK och Spårvägens FK.